Gramatika školní batoh gramatika
Jak se gramaticky správně používá školní batoh?
školní + batoh · přídavné jméno + podstatné jméno
Jednotné číslo školní batoh mužský rod neživotný
1. pád kdo? co? školní batoh mužský rod neživotný
2. pád koho? čeho? bez školního batohu
3. pád komu? čemu? ke školnímu batohu
4. pád koho? co? pro školní batoh
5. pád školní batohu!
6. pád o kom? o čem? o školním batohu
7. pád kým? čím? s školním batohem
Množné číslo školní batohy mužský rod neživotný
1. pád kdo? co? školní batohy mužský rod neživotný
2. pád koho? čeho? bez školních batohů
3. pád komu? čemu? ke školním batohům
4. pád koho? co? pro školní batohy
5. pád školní batohy!
6. pád o kom? o čem? o školních batozích
7. pád kým? čím? s školními batohy
Příklady školní batoh příklady
Jak se používá školní batoh?
Citáty ze zpravodajství a publicistiky
Africká mládež se s demokracií a pacifismem musí seznámit ve školní lavici.
Školní okrsky zvyšují počty žáků ve třídách, neboť se zbavily učitelů, odsunují projekty údržby a omezují provoz školních autobusů.
Faktem zůstává, že vrcholové funkce vyžadují více než dva pracovní dny v týdnu a neshodují se časově se školní výukou.
Dnes má za sebou průměrný Jihokorejec 12 let školní docházky, zatímco průměrný Pákistánec necelých šest.
A konečně se předškolní vzdělání poskytuje levněji než školní výuka na vyšších úrovních.
Když chudé rodiny mají méně dětí, mohou si u každého dítěte dovolit investovat víc peněz do jeho zdraví, výživy a školní docházky.
Školní osnovy se musí stát vstřícnějšími (aby vytvářely společnou historickou paměť) a rozšiřovat znalosti žáků o náboženstvích a kulturách.
Chatrné školní vzdělání je špatně připravilo na novou ekonomiku.
Díky těmto projevům dívek a chlapců požadujících právo na vzdělání nelze boj za základní školní docházku ignorovat.
Generální tajemník Pan Ki-mun a já jsme odhodlaní den co den až do zmíněné lhůty v prosinci 2015 pracovat co nejtvrději na tom, abychom všem dětem zajistili školní docházku.
Takové útoky naprosto zřetelně odhalují, že školní výuka nejsou jen tabule, učebnice a osnovy.
Milionům dětí po celém světě je upírána školní docházka.
Tak jako se školní výuka musí lépe integrovat s neformálními vzdělávacími prostředími, jimž jsou naše děti mnoha způsoby vystaveny, formální a neformální učení se musí splynout do celoživotního procesu.
Faktem je, že se chudoba v zemi v devadesátých letech snížila, zatímco gramotnost a procento školní docházky u dětí vzrostly.
Rovnost pohlaví a zrovnoprávnění žen, změny nezbytné pro překonání chudoby a nemocí, zaznamenaly přinejlepším přerušované pokroky, takže školní příležitosti pro dívky a dostupnost politických orgánů pro ženy se zlepšily jen nedostatečně.
Dostatečné vzdělání mohou navíc postrádat i samotní rodiče, kteří pak nedokážou svým dětem pomáhat déle než v první či druhé školní třídě, a tak se neschopnost číst a počítat přenáší z jedné generace na druhou.
Po dni práce v dole, před školní tabulí nebo za pultem v obchodě chtějí všichni Rusové obstojné služby, logický daňový systém a pravidelnou výplatu.
Je tedy mnohem racionálnější vyčlenit dnes část příjmů navíc na několik let školní docházky než poté muset několik desítek let hradit sociální náklady spojené s existencí masy nevzdělaných dospělých dělníků!
Faktem je, že se chudoba v zemi v devadesátých letech snížila, zatímco gramotnost a procento školní docházky u dětí vzrostly. Růst však nebyl rovnoměrný.